DE PL

Kłopoty na budowie S3. Czy się dogadają?

12 mar 2024

facebooktwitterpinterest

Zagrożone mogą być terminy zakończenia budowy drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Świnoujścia oraz obwodnicy Koszalina. Wykonawca dwóch ostatnich odcinków ogłosił, że schodzi z placu budowy. Do tej pory roboty szły pełną parą. Na drogach tuż przy Świnoujściu widać było pełno ciężkiego sprzętu i wielu pracowników. S3 jest niezwykle kluczowa dla całego regionu i gospodarki m.in. terminala LNG i planowanego portu kontenerowego. To także kluczowa droga dla turystów nad morze. Dlaczego wstrzymano prace?

Firma Polbud Pomorze obwinia za całą sytuację inwestora, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o odmowę zwiększenia wynagrodzenia spowodowanego nadzwyczajnym i nieprzewidywalnym wzrostem cen związanych z pandemią oraz wojną w Ukrainie. To właśnie z tego państwa zamawiano stal konstrukcyjną.

Foto: Mateusz Grzeszczuk/GDDKiA

„Wykonawca kilkukrotnie podejmował inicjatywę rozwiązania tych i dalszych problemów powstałych z
przyczyn od niego niezależnych, lecz spotykał się z odmową ze strony zamawiającego”, wyjaśnił w komunikacie Polbud.
Firma poinformowała, że dwukrotnie występowała z wnioskiem o mediację w sądzie polubownym ale ze
strony GDDKiA nie było odzewu. Inwestor odmawiał również wydłużenia terminu zakończenia prac. Polbud zapewnił, że niezależnie od wstrzymania prac, jest otwarty na rozmowy.

Co na to GDDKiA?

– Wykonawca do 15 marca, gdy kończy się okres przerwy zimowej, nie ma obowiązku prowadzenia robót
budowlanych. Jednocześnie nie widzimy powodów do wstrzymywania prac, które były realizowane przez
wykonawcę również w okresie zimowym, zwłaszcza wobec następującej obecnie poprawy warunków
atmosferycznych. W sytuacji działań sprzecznych z kontraktem, czyli braku realizacji robót po 15 marca,
GDDKiA będzie postępować zgodnie z warunkami kontraktu. Z powodu wstrzymania prac wykonawcy
nie będzie przysługiwało wydłużenie czasu realizacji inwestycji – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z
GDDKiA w Szczecinie.

GDDKiA zaznacza, że konsorcja, których liderem jest Polbud Pomorze otrzymały dodatkowo około 110
mln złotych na realizację S3 i S6. Zgodnie z kontraktem wykonawca powinien zakończyć realizację
odcinka drogi S3 Dargobądz – Troszyn 18 maja 2024 r. Koszt tej inwestycji to 679,35 mln zł. Na razie nie
wiadomo, czy obie strony są w stanie dojść do porozumienia. Przerwa w budowie S3 oznacza, że termin
oddania drogi do użytku zostanie znów wydłużony. A to oznacza kolejne problemy dla turystów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj również:

Nowe oferty, rozkłady i rezerwacje online w Unity Line

08 lut 2025

Już od 30 lat Unity Line łączy Polskę ze Szwecją, oferując regularne rejsy wahadłowe przez Bałtyk 7 dni w tygodniu. Teraz przewoźnik przygotował dla pasażerów […]

Ukradli, czy uwolnili? Spłoszone sowy w Wolińskim Parku Narodowym

08 lut 2025

Nieznani sprawcy włamali się do Pokazowej Zagrody Żubrów w Wolińskim Parku Narodowym w gminie Międzyzdroje. Wandale zniszczyli ogrodzenie i spłoszyli sowy płomykówki, które odleciały w […]

Promem ze Świnoujścia do Nowego Warpna. Już tego lata!

06 lut 2025

To już niemal pewne. Będzie wakacyjne połączenie promowe między Nowym Warpnem a Świnoujściem. Oferta jest skierowana głównie do mieszkańców oraz turystów – zarówno pieszych jak […]

Pogoda
Kamery Plan miasta
Kursy walut

EUR

Średni NBP: Ładowanie...

© 2024 Baltic Portal balticportal.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin