DE PL

Kłopoty na budowie S3. Czy się dogadają?

12 mar 2024

facebooktwitterpinterest

Zagrożone mogą być terminy zakończenia budowy drogi ekspresowej S3 ze Szczecina do Świnoujścia oraz obwodnicy Koszalina. Wykonawca dwóch ostatnich odcinków ogłosił, że schodzi z placu budowy. Do tej pory roboty szły pełną parą. Na drogach tuż przy Świnoujściu widać było pełno ciężkiego sprzętu i wielu pracowników. S3 jest niezwykle kluczowa dla całego regionu i gospodarki m.in. terminala LNG i planowanego portu kontenerowego. To także kluczowa droga dla turystów nad morze. Dlaczego wstrzymano prace?

Firma Polbud Pomorze obwinia za całą sytuację inwestora, czyli Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o odmowę zwiększenia wynagrodzenia spowodowanego nadzwyczajnym i nieprzewidywalnym wzrostem cen związanych z pandemią oraz wojną w Ukrainie. To właśnie z tego państwa zamawiano stal konstrukcyjną.

Foto: Mateusz Grzeszczuk/GDDKiA

„Wykonawca kilkukrotnie podejmował inicjatywę rozwiązania tych i dalszych problemów powstałych z
przyczyn od niego niezależnych, lecz spotykał się z odmową ze strony zamawiającego”, wyjaśnił w komunikacie Polbud.
Firma poinformowała, że dwukrotnie występowała z wnioskiem o mediację w sądzie polubownym ale ze
strony GDDKiA nie było odzewu. Inwestor odmawiał również wydłużenia terminu zakończenia prac. Polbud zapewnił, że niezależnie od wstrzymania prac, jest otwarty na rozmowy.

Co na to GDDKiA?

– Wykonawca do 15 marca, gdy kończy się okres przerwy zimowej, nie ma obowiązku prowadzenia robót
budowlanych. Jednocześnie nie widzimy powodów do wstrzymywania prac, które były realizowane przez
wykonawcę również w okresie zimowym, zwłaszcza wobec następującej obecnie poprawy warunków
atmosferycznych. W sytuacji działań sprzecznych z kontraktem, czyli braku realizacji robót po 15 marca,
GDDKiA będzie postępować zgodnie z warunkami kontraktu. Z powodu wstrzymania prac wykonawcy
nie będzie przysługiwało wydłużenie czasu realizacji inwestycji – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z
GDDKiA w Szczecinie.

GDDKiA zaznacza, że konsorcja, których liderem jest Polbud Pomorze otrzymały dodatkowo około 110
mln złotych na realizację S3 i S6. Zgodnie z kontraktem wykonawca powinien zakończyć realizację
odcinka drogi S3 Dargobądz – Troszyn 18 maja 2024 r. Koszt tej inwestycji to 679,35 mln zł. Na razie nie
wiadomo, czy obie strony są w stanie dojść do porozumienia. Przerwa w budowie S3 oznacza, że termin
oddania drogi do użytku zostanie znów wydłużony. A to oznacza kolejne problemy dla turystów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj również:

Fotografia w ms44. „Nie napiszą o nas książek”

08 lis 2025

8 listopada o godzinie 18.00 w Galerii Sztuki Współczesnej „Miejsce sztuki44” przy ul. Armii Krajowej 13 odbędzie się otwarcie wystawy znakomitego, społecznie uważnego, polskiego fotografika, […]

Polskie kurorty korygują opłaty uzdrowiskowe. Niemcy się wstrzymują

02 lis 2025

Wiele nadmorskich kurortów podnosi od 2026 roku opłaty uzdrowiskowe. To podatek pobierany od turystów za nocleg. Na szczęście podwyżki będą niewielkie. Zarówno Świnoujście jak i […]

Nowy luksusowy kompleks kusi zyskami. Świnoujście bryluje na Uznamie, konkurencja coraz większa

02 lis 2025

Czy opłaca się inwestować w nieruchomości nad morzem? Czy na apartamentach można zarobić?Deweloperzy zapewniają że tak, ale obserwując powiększającą się zabudowę w kurortach można odnieść […]

Pogoda
Kamery Plan miasta
Kursy walut

EUR

Średni NBP: Ładowanie...

© 2024 Baltic Portal balticportal.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin