DE PL

Mola przynoszą miliony, ale nie wszystkim. Ruszyła sprzedaż biletów

29 kwi 2025

facebooktwitterpinterest

Szum fal, zapach jodu i spacer wprost nad wodą – mola to nieodłączny element wakacyjnego krajobrazu nad Bałtykiem. Dla wielu urlopowiczów to punkt obowiązkowy – idealne miejsce na selfie z zachodem słońca w tle, romantyczną randkę, czy po prostu chwilę wytchnienia z gofrem w dłoni. Na polskim Wybrzeżu jest ich niewiele, dlatego cieszą się one dużym zainteresowaniem turystów. Mola są też maszynką do zarabiania pieniędzy. Kurorty zarabiają na nich miliony. Wyjątkiem są Międzyzdroje i Świnoujście.

W Międzyzdrojach molo jest bezpłatne a Świnoujście? Wciąż tylko marzy, że kiedyś je zbuduje. Tymczasem na biletach można sporo zarobić. W Kołobrzegu i Sopocie sprzedaż biletów już ruszyła. W tym roku wejście na molo w Kołobrzegu jest nieco droższe niż w 2024 roku. Za bilet normalny trzeba zapłacić 9 zł (było 7 zł) a za ulgowy 5 zł. Bilety będą sprzedawane do 19 października w godz. 9-21. Za darmo na molo wejdą mieszkańcy Kołobrzegu posiadający miejską kartę. Dzięki sprzedaży biletów gmina zarobiła w 2024 roku ok. 1,5 mln zł. Molo odwiedziło około 500 tysięcy osób – turystów i mieszkańców.

Niekwestionowanym liderem jest Sopot. Wpływy z biletów na molo wyniosły w 2024 roku ponad 7 mln zł. To był rekord. Molo odwiedziło wówczas 1,1 mln osób. Co ciekawe, miasto zrezygnowało w tym roku z podwyżek cen biletów. Za wejście na molo dorośli nadal zapłacą 10 zł a dzieci i uczniowie – 5 zł. Od maja do 19 czerwca płatny wstęp obowiązuje w godzinach 8.00-20.00 a w piątki i soboty do 22.00. W sezonie letnim opłata jest całodobowa.

W Świnoujściu od dawna toczy się debata o budowie mola. Inwestycja ma swoich zwolenników i przeciwników. Z pewnością kurort zarobiłby na tym miliony. Budowa mola to jednak ogromny wydatek, rzędu kilkudziesięciu milionów zł. Obecnie miasta na to nie stać. Brakuje też inwestorów. Poza tym problemem jest miejsce, w którym miałoby powstać molo. Plaża w Świnoujściu wciąż się powiększa a rozbudowa infrastruktury portowej (falochrony, pogłębianie itp.) znacząco wpłynęła na przenoszenie piasku po dnie morza. Nie wiadomo też, jak na prądy morskie wpłynie budowa terminala kontenerowego. Do dziś nie upubliczniono badań na ten temat.

(rj)

Artykuł powstał przy niewielkiej pomocy AI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj również:

Zabytkowa wieża w Świnoujściu do rewitalizacji. Będzie punkt widokowy

22 maj 2025

Opuszczona i niszczejąca zabytkowa wieża ciśnień przy porcie jachtowym ma szansę stać się nową atrakcją Świnoujścia. Gmina chce przekształcić ją w ogólnodostępny punkt widokowy. Na […]

Wielu policjantów na granicy. Trwają kontrole

19 maj 2025

Na byłym przejściu granicznym Świnoujście-Ahlbeck trwają wyrywkowe kontrole pojazdów. To pokłosie zaostrzenia polityki migracyjnej przez Niemcy. Policjanci zatrzymują do kontroli głównie busy i większe pojazdy. […]

Ależ wszyscy dali się nabrać! Alkosłupek widmo? (akt.)

19 maj 2025

A jednak Alkosłupek istnieje! W innym miejscu, zupełnie niewidoczny i na razie niesprawny. We wtorek, dzięki pomocy internautów udało nam się zlokalizować urządzenie. Alkosłupek stoi […]

Pogoda
Kamery Plan miasta
Kursy walut

EUR

Średni NBP: Ładowanie...

© 2024 Baltic Portal balticportal.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: KULIKOWSKI-IT.pl Strony internetowe Szczecin