Die ersten Meter des Tunnels zwischen den Inseln Usedom und Wollin sind bereits ausgebohrt worden. Die TBM (Tunnelbohrmaschine) hat die Startwand durchbrochen und wird in wenigen Tagen mit dem Bohren im Boden beginnen. Damit ist die Startphase praktisch abgeschlossen. Dies war einer der wichtigsten Momente seit Inbetriebnahme der Bohrmaschine.
Derzeit durchbohrt die von den Einwohnern „Insulanerin“ genannte Maschine, Zentimeter für Zentimeter mehrere Meter unter der Erde auf die andere Seite des Flusses Swine. Der Riesenbohrer bewegt sich mit einer Geschwindigkeit von ca. 6 cm pro Minute. Ingenieure versichern, dass die Maschine jeden Tag 10-12 Meter Tunnel bohren kann. Gleichzeitig wird eine Tunnelverkleidung aus Beton installiert. Es wurden bereits mehr als 12 Betonringe montiert. Letztendlich sollen es 800 sein. In einer Anlage, die neben der Startkammer gebaut wurde, werden die Betonringe erstellt. Die Breite des einen darf sich nicht um mehr als 0,5 Millimeter vom anderen unterscheiden. Die Beton-Ummantelung wird später mit speziellen Stahlkonstruktionen verstärkt. Bisher läuft alles nach Plan. Die Bohrzeit beträgt ca. sechs Monate. Die TBM arbeitet sieben Tage die Woche rund um die Uhr. Die Arbeiter haben auch keinen Moment zum Ausruhen. Sie arbeiten am Bau der Auslasskammer auf der Insel Wollin und am Umbau der gesamten technischen Infrastruktur.
Foto: Piotr Flisiak
[] Najnowsze komentarze
Titel | Autor | Data |
---|---|---|
Holdu Pruskiego | Anonim | 28 mrz. 2018 - 19:39 |
Dyalise | Anonim | 15 st. 2018 - 18:36 |
Quappen kaufen | Anonim | 6 gru. 2017 - 20:25 |
Przysługa? | Anonim | 7 li. 2017 - 09:41 |
Co gorsza przybędą kolejne transporty siarki | Anonim | 28 paź. 2017 - 09:21 |
Racja! | Anonim | 24 paź. 2017 - 20:20 |
[] Najczęściej czytane
Jest duża szansa, że już w maju zostanie zakończony odcinek międzynarodowego szlaku rowerowego Velo Baltica (R-10) z Międzyzdrojów do granicy gminy Świnoujście. Trasa powstaje tuż nad samym morzem i wiedzie przez las na wydmach. Ze ścieżki roztacza się piękny widok na Bałtyk. Nawierzchnia szlaku jest wykonana z kruszywa. Do spięcia z siecią niemieckich ścieżek rowerowych brakuje jeszcze ważnego odcinka przebiegającego przez gminę Świnoujście. Niestety, realizacja tej inwestycji znów się opóźni. |
Po wielu tygodniach zamknięcia z powodu koronawirusa Muzeum Rybołówstwa Morskiego w Świnoujściu znów można zwiedzać. Z tej okazji muzealnicy przygotowali niespodziankę – wirtualny spacer po przedwojennym kurorcie. To pierwsza taka wystawa w historii placówki. Ekspozycja w nowej aranżacji została wzbogacona o nowe eksponaty. Największą atrakcją jest przygotowana na podstawie pocztówek pochodzących ze zbiorów własnych muzeum aplikacja „Spacer po przedwojennym Świnoujściu”. |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w maju oddać do użytku odcinek drogi ekspresowej S3 między Miękowem a Brzozowem. Będzie to ponad 20 km dwupasmowej jezdni. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu co znacznie wydłuża czas jazdy między Szczecinem a Świnoujściem. Do zakończenia budowy S3 brakuje już tylko ostatniego fragmentu między Troszynem a Świnoujściem. Ma on długość ponad 30 km i powinien być gotowy w połowie 2024 roku. Będzie to najbardziej wymagający odcinek ze względu na przeprawę mostową w Wolinie i tereny Wolińskiego Parku Narodowego. To nie koniec ambitnych planów drogowych. Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński dał zielone światło dla budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Inwestycja z pewnością zmieni ruch komunikacyjny na pograniczu. |
Podczas wiercenia tunelu między wyspami Uznam i Wolin zostanie wydobytych około 210 tysięcy metrów sześciennych piasku i gliny. To ogromna ilość cennego budulca. Co można z nim zrobić? Mieszkańcy Świnoujścia prześcigali się w pomysłach. Niektóre z nich były ciekawe, inne kontrowersyjne. Propozycje były różne, od sztucznej wyspy, toru wyścigowego po wielki kopiec i punkt widokowy. |
Dodaj nową odpowiedź