Odpowiedź

unity 2.jpg

10 lat temu ze Świnoujścia do Trelleborga wypłynął prawie dwustumetrowy prom "Wolin" należący do operatora Unity Line. Szybko okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Z nowego połączenia korzystali nie tylko Polacy, ale i kierowcy z południowej Europy: Austriacy, Czesi i Słowacy. Tym samym Unity Line stało się silną konkurencją dla operatorów, którzy pływali z portów w Sassnitz, Rostocku i Travemünde. Od początku istnienia linii promy Unity Line przewiozły milion ciężarówek, ponad 200 tysięcy pasażerów i 95 tysięcy samochodów osobowych.

Z okazji 10-lecia uruchomienia linii odbyła się skromna uroczystość. Były wspomnienia i okolicznościowy tort. Wśród zaproszonych gości znajdowali się m.in. przedstawiciele władz portu w Trelleborgu, pracownicy obsługi technicznej, kontrahenci oraz dyrekcja Euroafrica Shipping Lines, biznesowego partnera Unity Line. Dyrektor Unity Line, Jarosław Kotarski oraz Tommy Halén, CEO portu w Trelleborgu podziękowali zgromadzonym za owocną współpracę. Symbolicznym prezentem od szwedzkiego zarządcy było efektowne koło sterowe. Historię powstania połączenia przybliżył zastępca dyrektora UL, Paweł Wojdalski. Jak zaznaczył, do Trelleborga skierowano najpierw promy Gryf i Galileusz. Pierwszy rejs miał miejsce dokładnie 5 lutego 2007 roku. Wcześniej cała flota pływała wyłącznie do Ystad. Dlaczego zdecydowano się na utworzenie drugiej linii żeglugowej? Rosło zainteresowanie klientów biznesowych nową trasą. Do Polski wkroczyły duże szwedzkie koncerny, w tym IKEA, Volvo i Scania, co się wiązało ze zwiększeniem przewozów na Bałtyku. Jako że większość ciężarówek kierowała się na północny wschód, ułatwieniem stała się położona praktycznie za rogatkami Trelleborga autostrada. Nie bez znaczenia była bliskość Malmö i połączonej z nim mostem Øresund Kopenhagi oraz całej Danii.

Odpowiedz

  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania

[] Najnowsze komentarze

Titel Autor Data
Przysługa? Anonim 7 li. 2017 - 09:41
Co gorsza przybędą kolejne transporty siarki Anonim 28 paź. 2017 - 09:21
Racja! Anonim 24 paź. 2017 - 20:20
unterkunft im haus für urlaub mit dialyseplatz ist es möglich Anonim 28 wrz. 2017 - 21:48
Parkautomaten am Polenmarkt - Betrug durch eigene Bürger Anonim 14 wrz. 2017 - 23:33
Bin auf der Suche nach... Anonim 9 sie. 2017 - 23:15

[] Najczęściej czytane

gazportal.jpg

Świnoujście ma problem z siarką i portem kontenerowym a mieszkańcy niemieckiej części Uznamu z gazem. W ostatnich latach coraz częściej dochodzi do konfliktu dwóch wizji rozwoju wysp – gospodarczej i turystycznej. Część mieszkańców Świnoujścia sprzeciwia się planom budowy portu kontenerowego na prawobrzeżu kurortu (wyspa Wolin) oraz przeładunkom granulatu siarki, która od niedawna jest transportowana do portu. Z kolei po drugiej stronie granicy trwa sprzeciw wobec planom wydobywania gazu.

siarka.jpg

Od kilku tygodniu tematem numer jeden w Świnoujściu były małe, brązowe kuleczki. Pewnego dnia pojawiły się w porcie i od razu postawiły na nogi wiele „ważnych” osób. Jak się okazało, był to kolejny przyczynek do starcia dwóch frakcji w Świnoujściu – turystycznej i przemysłowej. Z góry było wiadomo, że nikt nie wygra, jak zwykle zresztą. Świnoujście ma bowiem problem, który niczym węzeł gordyjski splata ze sobą turystykę i przemysł.

aqapark.jpg

Na tę inwestycję mieszkańcy czekali wiele lat. Od 30 października świnoujścianie mogą korzystać z nowoczesnego aquaparku w hotelu Radisson Blu Resort. Park wodny jest otwarty codziennie w godzinach 8.00-22.00 dla wszystkich – także dla gości z innych hoteli. Przy zakupie karnetu wstępu mieszkańcy mogą liczyć na specjalną 40 procentową zniżkę. Ceny są umiarkowane jak na możliwości Polaków i czas pokaże, czy będą z chęcią korzystać z wodnych atrakcji w Radisson Blu Resort. Trzeba jednak przyznać, że inwestor zrobił ogromną przysługę miastu. Bez tej inwestycji na aquapark w Świnoujściu trzeba by było czekać latami.

prom2.jpg

Od października zmienił się rozkład kursowania promów "Karsibór" na ogólnodostępnej przeprawie promowej „Centrum”. Codziennie w godz. 7.30-18.30 kursują tylko dwa promy a w pozostałych godzinach tylko jeden prom. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Przed przeprawą kierowcy stoją w korkach.